Loading color scheme

Het is zover, je eerste werkdag! Je nieuwe collega’s ontvangen je op je nieuwe werkplek. Samen met je leidinggevende neem je de checklist introductie nieuwe medewerkers door en ga je het hebben over jouw inwerkprogramma. In overleg kun je afstemmen wie je de eerste tijd als ‘buddy’ kunt benaderen met al je vragen. 

Op je eerste werkdag ontvang je je inloggegevens, mailadres en een printcode, die gekoppeld zijn aan jouw account in ons netwerk.

Heb je voor je werk faciliteiten nodig zoals een sleutel, mobiele telefoon, laptop of werkkleding, dan regelt je leidinggevende die voor je.

GGZ Oost Brabant volgt de CAO GGZ (download hier de app), met een volledige 13e maand (uitbetaald met je salaris in december) en een goed pensioen via PFZW. Je salaris wordt uitbetaald omstreeks de 25e van elke maand. Lees het (KDS document: KI1085 in het Help Mij Portaal) voor uitleg over je salarisstrook in AFAS.

 

 

Via de applicatie ‘Mijn rooster’ of de app heb je inzage in je dienstrooster, je jaaruren, verlof- en LFB-rechten, reeds opgenomen uren, verzuim. Dit houdt eveneens in dat je voortaan vakantieaanvragen (na overleg met je leidinggevende) zelf doorvoert en verlof en thuiswerkdagen zelf registreert in Mijn Rooster. Voor vragen kun je terecht bij het servicepuntpersoneelsplanning van betreffende locatie.  

Overdracht LFB
Het is mogelijk om LFB uren van je voorgaande werkgever vallend onder de CAO-GGZ mee te nemen. Bij de salarisadministratie/afdeling HR van je voorgaande werkgever kun je de benodigde verklaring opvragen. Contactpersoon bij GGZ Oost Brabant is de Salarisadministratie: 088 – 846 01 21 (keuze 3).

Overdracht vakantie uren
Wanneer je voor het einde van een kalenderjaar bij GGZ Oost Brabant in dienst treedt en je hebt nog verlofdagen over die binnen je 4 weken wettelijke verlof vallen, dan kun je die meenemen in de vorm van onbetaald verlof. Vraag bij je voorgaande werkgever een verklaring waarin het aantal resterende uren opgenomen is.

Binnen onze organisatie maken wij gebruik van het HRM-systeem Afas. Dit systeem is de toegangspoort naar informatie die voor jou van belang is. Veilig, makkelijk toegankelijk en digitaal beschikbaar via iedere computer met internetverbinding. Je kunt je persoonlijke informatie raadplegen, zoals je personeelsdossier, stamkaart, je salarisstroken en jaaropgaven. Tevens kun je je persoonlijke gegevens wijzigen en declaraties indienen. Werkinstructies en handleidingen zijn te raadplegen via het Help Mij Portaal.

Heb je hierna nog vragen, dan kun je altijd contact opnemen met het Servicepunt HR&D: 

088 – 846 01 21
servicepuntHR&D@ggzoostbrabant.nl

Als je in de cliëntenzorg werkt, word je op kosten van GGZ Oost Brabant ingeënt tegen hepatitis B. Voor aanmelding en informatie kun je contact opnemen met Arno van Uden, adviseur/preventiemedewerker Arbo: 

088 – 846 17 36
MCA.van.Uden@ggzoostbrabant.nl

Mocht je onverhoopt ziek zijn, dan dien je contact op te nemen met je leidinggevende, alsmede dien je jezelf ziek te melden via de AFAS pocket app.

Binnen GGZ Oost Brabant zijn bedrijfsartsen, een vertrouwenspersoon en een bedrijfsmaatschappelijk werkster actief.

GGZ Oost Brabant wil een gezonde werkomgeving bieden aan haar medewerkers en deze gezonde werkomgeving samen met haar medewerkers in stand houden en verbeteren.

Klik hier voor het verzuim- en herstelprotocol. 

Gedragscode
Een gedragscode is een cruciaal instrument voor het sturen en handhaven van ethisch gedrag binnen de organisatie. In de gedragscode staan 7 aandachtsgebieden (incl. verwijzing naar het Beleid ICT-middelen en Social media) die de normen en waarden van een organisatie definiëren en de verwachtingen voor het gedrag van haar medewerkers vaststellen.

Het doel van een gedragscode is om een kader te bieden voor het bevorderen van integriteit, eerlijkheid, respect en verantwoordelijkheid in alle aspecten van het handelen binnen de organisatie.
Enkele specifieke doelen van een gedragscode zijn:

  • Normen en waarden vaststellen:
    Een gedragscode definieert de normen en waarden die de organisatie belangrijk acht. Hierdoor wordt een duidelijk referentiekader gecreëerd voor gewenst gedrag.
  • Richtlijnen voor besluitvorming bieden:
    De gedragscode fungeert als een richtsnoer voor het nemen van beslissingen en het oplossen van ethische dilemma's. Het helpt individuen binnen de organisatie om te beoordelen wat het juiste of ethisch verantwoorde gedrag is in verschillende situaties.
  • Conflicten voorkomen:
    Door duidelijkheid te verschaffen over wat acceptabel gedrag is en wat niet, minimaliseert een gedragscode verwarring en interpretatieverschillen. Dit kan conflicten binnen de organisatie helpen voorkomen.
  • Vertrouwen opbouwen:
    Een gedragscode draagt bij aan het opbouwen en behouden van vertrouwen binnen de organisatie en bij externe belanghebbenden. Het laat zien dat de organisatie toegewijd is aan ethische principes en normen, wat het vertrouwen van externe belanghebbende kan vergroten.
  • Juridische problemen voorkomen:
    Door te fungeren als een preventief instrument tegen wangedrag en onethisch gedrag, kan een gedragscode helpen bij het voorkomen van juridische problemen. Het kan dienen als bewijs dat de organisatie zich inzet voor het naleven van de wet en ethische normen, wat van vitaal belang kan zijn in het geval van geschillen of juridische procedures.

Kortom, het doel van een gedragscode is om een ethische cultuur binnen de organisatie te bevorderen en integriteit en verantwoordelijkheid te waarborgen in alle activiteiten en besluitvormingsprocessen.

Hierbij de link naar het document: Gedragscode. Je leest hierin meer over integriteit, recept, gewenst gedrag en verantwoordelijkheid.

Beleid ICT-middelen en Social media
Via deze link Beleid ICT-middelen en Social Media vind je alle info over de regels en voorwaarden voor het gebruik van ICT-middelen, over privacy, gebruik van social media, sancties en de wederzijdse rechten en plichten van zowel jou als werknemer als GGZ Oost Brabant als werkgever.

VOG
Het Servicepunt HR&D stuurt je op je privémail een link toe waarmee je via je Digid de VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) kunt aanvragen. De VOG is een onderdeel van ons aannamebeleid. Dat betekent dat de overeenkomst wordt aangegaan onder de ontbindende voorwaarde dat je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) uiterlijk binnen twee maanden na indiensttreding aan GGZ Oost Brabant kan overleggen. Kun je binnen deze termijn geen VOG overleggen dan kan de overeenkomst ontbonden worden.

Veilige zorgrelatie
Onze cliënten willen wij een veilige zorgrelatie bieden. Als basis daarvoor geldt dat tussen de cliënt en zijn naaste(n) enerzijds en GGZ Oost Brabant en zijn medewerkers anderzijds, vertrouwen bestaat ten aanzien van de uitvoering van de specialistische zorg die we bieden. Het is daarom van wezenlijk belang dat het voor zowel cliënten, haar/zijn naasten, de medewerkers van GGZ Oost Brabant maar ook onze ketenpartners duidelijk is dat de relatie die wij met onze cliënten onderhouden, uitsluitend een veilige zorgrelatie kan zijn.

Klik hier  voor de factsheet van IGJ “het mag niet, het mag nooit”. 

Zoek je informatie over bijvoorbeeld vakantie en verlof, studieregeling, reiskostenregeling of zwangerschaps- en ouderschapsverlof? Kijk dan in het HelpMij Portaal (*Intranet) en zoek op het door jou gezochte trefwoord. Onderstaand al een aantal belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Thuiswerkregeling
Onze manier van werken verandert. Naast werken op kantoor wordt er in toenemende mate thuis gewerkt. Medewerkers die werkzaamheden uitvoeren die niet locatiegebonden zijn, komen in aanmerking om (gedeeltelijk) thuis te werken. Lees meer over het beleid hierin van GGZ Oost Brabant en de arbo-gerelateerde informatie over de thuiswerkplek: KI2667 (informatie over het thuiswerken en de arbo-eisen + thuiswerkbeleid)

Balansbudget
De werknemer die op 1 juli in dienst is heeft recht op een balansbudget van maximaal € 500,00 bruto bij een voltijd of groter dienstverband (bij deeltijd dienstverband naar rato), op basis van de formele omvang van het dienstverband op die datum. Lees hiermeer over de balansregeling en balansbudget

FiscFree (meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden)

Met belastingvoordeel kun je, zolang er ruimte is binnen de werkkostenregeling en het vastgestelde budget, de volgende producten uitzoeken: een fiets of een mobiele telefoon/abonnement of een computer/laptop naast je lidmaatschap voor vakbond/beroepsvereniging en/of fitness of de keuze voor het product sport en ontspanning.

Medewerkers met een contract voor bepaalde en onbepaalde tijd kunnen na afloop van de proeftijd deelnemen aan Fiscfree. Voor het aanmaken van een account kun je onderstaande link gebruiken: https://applicatie.fiscfree.nl/aanmelden/hjfppdnffhpdpnjbrjsbfnhrcmjcgmpg.

Voor meer informatie verwijzen we je naar de regeling Fiscfree in het Help Mij Portaal op intranet of lees het document.

Oproepkachten, stagiaires, WEP-ers en vrijwilligers zijn van deelname uitgesloten.

Regeling aanvullende vergoeding reiskosten woon-werkverkeer

De werkgever mag aan medewerkers een onbelaste vergoeding voor reiskosten verstrekken van € 0,23 per kilometer. De vaste kostenvergoeding uit de CAO-GGZ voor reiskosten woon-werkverkeer is lager. Er blijft voor veel medewerkers fiscale ruimte ‘liggen’. Deze regeling maakt het onder voorwaarden mogelijk om toch de maximaal onbelaste reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer te ontvangen voor de reiskosten woon-werkverkeer. Dit vindt plaats door de eindejaarsuitkering om te ruilen tegen een aanvullende netto reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer. Deze uitruil levert een direct belasting- en premievoordeel op en vertaalt zich in een hoger netto loon. Per datum indiensttreding ga je naar Mijn InSite – Mijn Keuzemodel – Repeterend – Reiskosten. Hier kun je de begindatum en het ingevulde en ondertekende formulier bijvoegen en op aanmaken klikken. Lees hier de toelichting.

Zorgverzekering IZZ
Wanneer je de zorgverzekering IZZ afsluit, heb je de keuze uit twee uitvoerders: VGZ en CZ. Voor meer informatie verwijzen we naar de website: https://www.izz.nl/

WGA hiaat verzekering

GGZ Oost Brabant heeft een collectieve verzekering tegen inkomensterugval bij arbeidsongeschiktheid afgesloten bij Allianz. De verzekering is voor alle medewerkers van GGZ Oost Brabant en gaat automatisch in. Uitgezonderd zijn medewerkers die binnen twee jaar de AOW-leeftijd bereiken en medewerkers die nu al een uitkering ontvangen vanwege (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid of die minder dan 35% arbeidsongeschikt zijn verklaard. Ook als je een Wajong-uitkering ontvangt, wordt je niet aangemeld voor de verzekering.

Bij deelname aan de verzekering wordt je eventueel toekomstige UWV-uitkering bij arbeidsongeschiktheid (vanaf 35%) aangevuld tot minimaal 70% van je laatste salaris. GGZ Oost Brabant houdt de premie van 0,252% van je bruto maandsalaris maandelijks in op je bruto salaris. Omdat het hier om een bruto inhouding gaat, liggen de netto premiekosten lager.

Gebruik maken van dit aanbod is een persoonlijke afweging. Als je niet mee wilt doen, dan is het noodzakelijk dat je officieel afstand doet van je rechten. Dit kun je doen door het invullen en ondertekenen van een afstandsverklaring. Voor meer informatie verwijzen we je naar de website: www.collectieveregeling.nl/ggzob 

Collectieve overeenkomst Centraal Beheer
GGZ Oost Brabant heeft een collectieve overeenkomst met Centraal Beheer, waardoor je verzekeringen met korting krijgt aangeboden. Informatie hierover vind je op www.centraalbeheer.nl. Het werkgeversnummer is 44022.

Inkoopvoordeel wit- en bruingoed bij Bart Strijbosch B.V.
GGZ Oost Brabant heeft een personeelsregeling met Bart Strijbosch B.V. voor de levering en reparatie van wit- en bruingoed, waardoor je als medewerker van GGZ Oost Brabant inkoopvoordeel geniet. Jij kunt jouw privé bestelling rechtstreeks met Bart Strijbosch B.V. afhandelen. Het Servicepunt HR&D verstrekt je informatie over de inhoud van deze personeelsregeling en hoe je kunt bestellen: 088 – 846 01 21

Leaseregeling
Als medewerker van GGZ Oost Brabant kom je in aanmerking voor een leaseauto wanneer je meer dan 6.000 zakelijke kilometers (excl. woon/werkverkeer) per jaar rijdt, of uit hoofde van je functie, en of het karakter van de functie, dit ter beoordeling van Raad van Bestuur, de directeur/manager van de zorgeenheid of ondersteunende afdeling.

Heb je een dienstverband van minder dan 50% (uitgaande van een normtijd van 36 uur per week is dat 18 uur), dan kom je niet in aanmerking voor een leaseauto. 

Voor meer informatie verwijzen we je naar de leaseregeling in het Help Mij Portaal op intranet of lees het document.